4 Ocak 2016 Pazartesi

unsuz susamlı çubuklar


Bu çubuklar başta yuvarlak kurabiye olacaktı. İlk bir kaç tanesi oldu bile. Üzerini neyle süsleyeceğim diye düşünürken susam takıldı gözüme.  Yuvarlak şekilden ziyade uzun çubuklarda daha güzel duracağını düşündüm ve kalanlarını bu şekilde yaptım. Yalnız benim hatam, susamla kaplarken tariften artan yumurta beyazlarına bulamam daha iyi olurdu. çünkü kurabiyeler piştikten sonra üzerindeki susam fena dökülüyordu. Siz de bu hatayı yapmayın diye dile getiriyorum.
Ben başta kurabiye olarak düşündüğüm için tarifte bal var, ama sonradan düşündüm, olmazsa da olurmuş. Zaten koyduğum tuz miktarı tatlı tadını bastırmış ve dışını kapladığım susamla birleşerek tuzlu kurabiye tadı ortaya çıkmış. Çünkü susama tatlı hamur yakışmaz biliyorsunuz.

Malzemeler:

1 yumurta sarısı
yarım ezilmiş orta boy muz
2 yemek kaşığı kakao yağı
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 su bardağı badem unu
1 su bardağı hindistan cevizi rendesi
2 yemek kaşığı bal
2 yemek kaşığı öğütülmüş fındık


Muz, yumurta sarısı, yağ ve balı bir kapta karıştırıyoruz ve üzerine kuru malzemeleri koyup yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.
Bu hamurdan bir yemek kaşığı kadar kopartıyoruz ve uzun ince şeritler haline getirdikten sonra susamla kaplayıp yağlı kağıt serili tepsiye diziyoruz.

Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 15 dakika kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder