1 Ocak 2016 Cuma

Yılbaşı Pastası


2015 yılı da geride bıraktık. İnşallah yeni yılımız bol şans, mutluluk, sağlık, huzur getirir.
Blogumu açtığımdan beri bu pastayı yapmak istiyordum. bir türlü denk getiremiyordum. Bunun gibi pastaya genelde 'vegan cheesecake' derler. 'cheese' yani peynir ya da yoğurtla bir ilgisi yok aslında. Çünkü süt ürünlerinden hiç biri yok içinde. Beyaz görünümünden dolayı böyle ad verilmiş olmalı.
Şeker hamuru ve ya krema kullanılmadığı için böyle bir pastayı süslemek biraz hayal gücünü gerektiriyor. Genelde bol meyvelerle, bazen de çiçek, yapraklarla süslendiğini görüyorum. Ben yeni yıl temalı olsun istediğim için pastamın üzerine bolca hindistan cevizi rendesi serptin (karı andırması için) ve toz antep fıstığından pastanın ortasına çam ağacı yaptım.  Bunun için kağıdın ortasında aşağı resimdeki gibi ağaç şeklinde delik yaptım

Pastayı hindistan ceviziyle kapladıktan sonra bu kalıbı üzerine koydum ve toz antep fıstığı serptim. Yalnız kalıbı alırken dikkatli olmanız gerekli çünkü kağıt kuru olduğundan kenarları dağıla biliyor ya da üzerindeki fazla gelen toz pastaya döküle biliyor. O yüzden kalıbı önceden biraz yağlamak iyi olur diye düşündüm. 

Süt ürünleri içermediğine rağmen pastanın adı cheesecake olduğu beyaz renginden demiştim. Bu renk, tabii ki de, içinde badem sütü olduğundan dolayı ortaya çıkıyor. Tarif için 1 su bardağı badem sütü ihtiyacımız var. Ben genelde çiğ bademden bir kaç gün için süt hazırlıyorum. Tarifini de önceki yazılarımda paylaşmıştım. Aslında çok basit bir işlem. 1 su bardağı bademe 4 su bardağı su koyuyoruz ve blenderde 3-4 dakika karıştırdıktan sonra süzüyoruz. Hazırladığım sütten 1 bardak pasta için aldım kalanını da ekmeğini yapmaya ve ya başka tariflerde kullanıyorum. Süt hazırlama işleminden 1 bardak ta posa çıkıyor. Onu da pastanın içi için kullandım


Malzemeler

tabanı için
1 su bardağı fındık
7 tane hurma 
2 kaşık toz badem (ya da zevkinize göre başka bir kuru yemiş türü, ceviz, yer fısıtığı vs.) 
1 yemek kaşığı kakao yağı 

içi için 
2 su bardağı kaju fıstığı (en 2 saat suda bekletilip süzülen)
1 su bardağı badem sütü  
1 su bardağı badem sütü posası 
1 yemek kaşığı hindistan cevizi yağı 
2 yemek kaşığı kakao yağı (eritilmiş) 
yarım limon suyu 
1/2 büyük armut 
3 yemek kaşığı bal 

- taban kısmına yağlı kağıt serilmiş 20 cm çapında kelepçeli kek kalıbı 

Hazırlanışı

Tabanı oluşturacak malzemeleri mutfak robotundan geçiriyoruz ve kek kalıbının tabanına üzerine hafif bastırarak 1 cm kalınlığında serdikten sonra içini hazırlayana kadar buzdolabının buzluk bölümüne kaldırıyoruz. 
İçini hazırlamak için malzemeleri mutfak robotuna alıyoruz. Bu işlem için benimki gibi masa üstü blender yerine doğrayıcı rondo kullanmanız lazım. Karışımın hacmi çok olduğu için blenderi boza bilir siniz, benim gibi:(  Neyse ki zamanında fark ettim ve dibi çöken blender kasesinden dökülmeye başlayan karışımı kurtara bildim. Bir kısmı gene de gitti. Yoksa pastam daha da yüksek olurdu. 
Bu karışımı buzdolabından çıkardığımız tabanın üzerine döküyoruz ve dondurucuya bir geceye kaldırıyoruz. 
Nasıl süslemek gerektiğini detaylı olarak anlattım. Siz de kendi hayal gücünüzü kullanarak başka şekilde de dekore ede bilir siniz. Ama krema, krem şanti, şeker hamuru olmasın olur mu:) Afiyet olsun! 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder