27 Ocak 2016 Çarşamba

narlı mini turta (vegan)


Bu tarifi evde bulunan kızılcık şurubu kullanarak yapmayı planlıyordum hep. Yazın Çanakkale'ye gittiğimizde yolda köy ürünleri satanlardan almıştık. İçinde hiç şeker olmadığını söylemesine rağmen tam emin olamıyordum. Elden alınan ürün olduğundan dolayı doğal olarak şişesinde hiç bir şey yazılmamış. instagramda yumurtasız unsuz tarifleri incelerken (adının vegan olduğunu yeni öğrendim. daha doğrusu vegan beslenenlerin yumurta yemediğini) yemekleri tatlandırmak için şeker yerine çeşitli meyveleri katarak renk renk yaptıklarını, böylece hem görünüm kazanıp hem bal kullanımın azaltmaya çalıştıklarını fark ettim. Ben mevsimi olmayan meyveleri kullanmaktan yana değilim. O yüzden kış boyu seve seve yediğimiz narla deneyim dedim. Olmuş gibi. Siz de deneyin derim. 

Malzemeler

taban için 
1 yemek kaşığı öğütülmüş keten tohumu 
3 yemek kaşığı su 
70 gr toz badem 
2 yemek kaşığı eritilmiş hindistan cevizi yağı (kakao yağı, badem yağı, sıvı yağ ne varsa) 

dolgu krema için 
100 gr kaju (en az 2 saat suda bekletilmiş) 
1 tatlı kaşığı hindistan cevizi yağı (kakao yağı, badem yağı, sıvı yağ ne varsa) 
2 yemek kaşığı bal 
50 ml (yarım büyük çay bardağı) nar suyu

Yapılışı 
keten tohumun suyla karıştırarak jöle kıvamını alana kadar buzdolabına koyuyoruz. Vegan beslenenler yumurta tüketmediği için bu karışımı hamurda yumurta yerine kullanıyoruz. Vegan değilseniz ve (bizim gibi) yumurta kokusuna hassasiyetiniz yoksa bir yumurtayla da yapa bilirsiniz.

Bir saat geçtikten sonra karışımın üzerine yağı koyup hafif karıştırıyoruz. sert jöle kıvamında olan bu karışım yağ koyunca oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ haline gelir. Badem unu ekledikten sonra kurabiye hamuru, yani bizim durumda tart hamurun elde ederiz ve tart kalıbınızın büyüklüğüne göre parçalara ayırdıktan sonra yerleştiriyoruz. Ben 12li mini tart kalıbı kullandım. 

 175 derecede önceden ısıtılmış fırında 10 dakika tutuyoruz ve soğumaya bırakıyoruz. 
Dolgu kremasını hazırlamak çok daha kolay. Blendere (küçük el blenderi de kullana bilir siniz) yıkanıp suyu iyice süzülen kaju fıstığını, yağı, balı ve nar suyunu koyuyoruz, üzerine yarım limon suyu sıkıp krema haline gelene kadar karıştırıyoruz. Hazırladığımız tartları bu kremayla dolduruyoruz ve bir kaç tane narla süsleyip buzdolabında dinlendirerek servis ediyoruz. 



1 yorum:

  1. merhaba,
    Bal vegan bir ürün olmadığından alternatifiyle değiştirirseniz güzel olur bence:)

    YanıtlaSil