21 Mayıs 2016 Cumartesi

Yumurtasız GAPS ekmeği

GAPS ekmeğimi geliştirmek için, daha doğrusu yedire bilmek için, çabalarımı sürdürüyorum. Bu sefer yumurtasız yaptım, çünkü onu sevmiyoruz, koklayıp koklayıp geri koyuyoruz. ama bu sefer bayıla bayıla olmazsa da yedik. İçine biraz hurma koydum, tatlı olmazsa beğenmez Önder diye. Ekmeğe alışıp yemeye başlayınca da hurmayı koymam galiba. un olarak kendim evde yaptığım fermente edilmiş mercimek unu kullandım. tarifini burada bula bilir siniz. 


Malzemeler 
5 tane kutudaki iran hurması
100 ml su
1 tane muz
40 ml eritilmiş hindistan cevizi yağı
100 gr badem unu
150 gr mercimek unu (ya da hindistan cevizi unu)
tuz

Yapılışı 

  1. Hurmaları yarım saat suda beklettikten sonra blendere alıyoruz. 
  2. Muz, hindistan cevizi yağı, sirkeyi koyuyoruz ve karıştırıyoruz. 
  3. Kuru malzemeleri ayrı bir kapta karıştırdıktan sonra blenderdeki sızı malzemelere ekliyoruz. 
  4. 2-3 dakika blenderde karıştırdıktan sonra pişirme kağıdı serilmiş küçük bir kek kalıbına (9/18 cm) döküp, 160 derecede önceden ısıtılmış fırında 40-50 dakika arasında pişiriyoruz.







1 yorum: