21 Ekim 2016 Cuma

Zerdeçallı yoğurt krakerler

Son zamanları zerdeçalın sağlık için ne kadar yararlı bir gıda olduğu çok konuşuluyor. Hatta hangi kaynak olduğunu hatırlamıyorum yoğurt, zerdeçal, zencefil, tarçın karışımının mucizevi etkisinden bahsedilmişti. Sizi bilmiyorum ama benim kaseye yoğurt koyup yeme kültürüm yoktur. belki bazen yemeğin yanında ola bilir. Peki onun yerine aynı karışımı farklı şekilde tatmak ister misiniz. Ben bunun formülünü buldum. Tabii ki en sevdiğim yöntemi kullanarak. Yani güneşte kurutarak. Bir gıda kurutma makineniz olsa çok işinize yarayacak, malum, önümüzde kış. Tarif ise oldukça basit. yoğurdu bir gece boyu torbaya koyup süzeceksiniz. arkasından bir kaba alıp, üzerine zerdeçal, zencefil, tarçın ve tabii ki, ekşisini azaltmak için tuz koyup karıştıracaksınız. masanın üstüne pişirme kağıdı serip yoğurtlu karışımı üzerine koyun. Üstüne streçle kapatın ve oklavayla açın. streçi uzun kesmeniz lazım ki 'hamuru' açtığınız zaman taşmasın kenarlarından. Ne kader ince açarsanız o kadar çabuk kurur ve çıtır olur. Streçi üzerinden alın ve pizza kesme bıçağıyla istediğiniz büyüklükte dilimlere kesin. Geniş bir tepsiyi masanın kenarına dayayın ya da açılmış yoğurdun tam yanına koyun. pişirme kağıdının iki ucundan tutarak yavaşça sürükleyerek tepsiye yerleştirin Güneşe atın bu kadar. Ben incecik açıyorum kuruması 3-4 gün sürüyor. 2 gün sonra altını üstüne çevirmek lazım. Baharatların miktarı tamamen isteğe bağlı. Benim gibi zerdeçalla aranız iyi ise bolca koyun derim. Akşamları televizyon izlerken cips ya da yağlı yağlı kuru yemiş yerine bu unsuz yani glütensiz, katkısız, kalorisiz sağlıklı atıştırmalık yemek daha iyi olmaz mı? Bence olur.


Benim için bu tam bir yüzyılın buluşuydu. Sağlıklı mutfağımdaki pastalar ve özel beslenen çocuğum için 'hamur işleri' yapımında kullandığım kuru yemişleri yoğurt suyunda fermente ettiğim için dünya kadar süzme yoğurt kalıyordu dolabımda. Artık araya gitmiyor. Baharatlarını karıştırıp güneşe atıyorum. Hem yoğurdum değerleniyor hem mis gibi sağlıklı atıştırmalık elde etmiş oluyorum.
Aferin bana=)

Sağlıcakla kalın


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder