31 Mart 2016 Perşembe

GAPS ekmeği

Ailenizde, çevrenizde otizmli birey varsa bu ekmeği mutlaka denemelisiniz ya da tavsiye etmelisiniz bence. orijinal tarifini aşağıdaki linkten bula bilir siniz. 
Ben tarife badem sütü ekledim ve daha az yumurta koydum. Malzemelerin ölçülerini de gr ve ml olarak veriyorum çünkü badem unu, hindistan cevizi unu ya da yağı gibi ürünler biraz hassas davranmanızı gerektiriyor. Evet, ailenizde otizmli biri varsa ve ara sıra özel yemekler ya da sağlıklı tarifler yapıyorsanız hassas kantar şart. Tabii ki, bir kilosunu etten de pahalı fiyata aldığınız badem ununu tarif tutmadı diye çöpe atmak istemiyorsanız. 


Malzemeler 
3 yumurta 
30 ml (2 yemek kaşığı) hindistan cevizi yağı 
100 ml badem sütü 
100 gr badem unu 
50 gr hindistan cevizi unu 
30 gr öğütülmüş keten tohumu 
yarım çay kaşığı tuz 
1 çay kaşığı karbonat 
1 tatlı kaşığı elma sirkesi 

Yapılışı
1. Yumurtaları köpürüp çoğalana kadar mikserde çırpıyoruz
2. Yağı ve sütü ekliyoruz.
3. Karbonat hariç kuru malzemeleri ayrı bir kapta iyice harmanlıyoruz
4. Sıvı karışıma azar azar ekleyerek kekten biraz koyu kıvam alana kadar spatulayla karıştırıyoruz.
5. En son sirkeye karbonatı koyup, kabarcıklar oluşunca karışıma ekleyip hızlıca son kez alttan üste doğru hareketlerle karıştırıyoruz. 
6. Küçük bir kek kalıbına yağlı kağıt seriyoruz ve önceden ısıtılmış fırına sürüyoruz. Herkesin fırını farklı oluyor. Benim fırınım ekmekleri ve kekleri 160 derecede iyi pişiriyor. Tabii ki, süresini daha uzun tutuyorum. Benim pişirme sürem 50 dak oldu. Orijinal tarifte 175 derecede pişirilmesi öneriliyor. 
Afiyet olsun 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder