20 Haziran 2016 Pazartesi

Şekersiz Ramazan Şerbeti (Karkade)

Her şey pastalarımı renklendirmek için doğal bir ürün arayışından başladı. Aktar dükkanındaki bayanın tavsiyesi üzerine bir miktar Hibiskus kurusu aldım. Aslında çiçeğin adı tanıdık olsa da niçin ve nasıl kullanıldığından hiçbir fikrim yoktu. Eve gelince bir güzel kaynattım ama tadı aşırı ekşi geldi. Pastalar için kullanamayacağımı anladım ve o bir avuç kırmızı ot kaldı rafımda haftalarca. Ta ki internette takip ettiğim bir sayfada güzel bir resim olarak karşıma çıkana dek. Alttaki açıklamaları okumaya başladım ve şaşırdım demek çok hafif kalır. Benim beğenemediğim bu bitki tam bir sağlık hazinesi çıktı. yazının sonunda Mısırda ona Karkade denildiği çarptı gözüme. Kelime tanıdık geldi. Hemen rusça kaynaklara baktım ve hibiskustan yapılan meşhur bir içeceğe Karkade denildiğini öğrendim. Ve tabii ki rusça sitelerde de say say bitmeyen faydaları sıralanıyor. İçinde en çok aklımda kalanları da bunlar: kırmızı renkli bitkilerin çoğu gibi vücutta antioksidan etkisi yaratıyor, içinde bulunan alfa-linolenik asit damardaki yağları parçalayarak  damar tıkanıklıkların önlüyor, C vitamini başlayan bir sürü vitaminler ve benzersiz yağ asitleri stres ve kronik yorgunluğu gideriyor, çiçeklerde bulunan pektin vücuttaki ağır metal kalıntılarını sünger gibi üzerine toplayıp doğal yollarla çıkmasını sağlayarak vücudumuzu temizliyor (!).
Hibiskustan yapılan aynı içeceğe bizde ramazan şerbeti deniyorsa, yurtdışında Karkade deniyormuş bunu anladım en önemlisi :) İlk Hindistan'da yapılmaya başlasa da en çok Mısır'da ve Sudan'da yayılmış. Neden mi? Hem sıcak hem soğuk halinde susuzluğu gideriyor. Çöl şartlarında oruç tutan arab ülkelerinde vazgeçilmez olmasının nedeni de bu olsa gerek.
Bunca bilgiye ulaşınca, bide elimin altında bir avuç ta olsa da Hibiskus bulunup ta bu Ramazan ayında güzel bir şerbet yapmazsam ayıp olur dedim ve yaptım. Tabii ki, benim Karkade versiyonum şekersiz olacak. Bunun için bu seferki doğal alternatifim her zaman elimin altında bulundurduğum Stevia (Şeker otu) olacak.

Malzemeler 

1 yemek kaşığı kuru hibiskus yaprakları
1 yemek kaşığı stevia yaprakları
2 yemek kaşığı bal
2-3 tane tarçın çubuğu
1 tatlı kaşığı karanfil
içme suyu






Yapılışı 

  1. Hibiskus ve stevia yapraklarını her birisini bir su bardağı suda ayrı ayrı küçük cezvelerde 5 dakika kaynatıyoruz. 
  2. Süzdükten sonra ikisini bir araya getirip, içine tarçın ve karanfili ekliyoruz. 
  3. Üzerini kapatıp oda ısısına gelene kadar bekletiyoruz. 
  4. Ilık hale gelince balı ekliyoruz ve karıştırıyoruz. 
  5. Bir litrelik kavanoza (isterseniz bir daha süzerek) boşaltıp ağzına kadar içme suyu koyuyoruz. 
  6. Buzdolabında bir iki saat beklettikten sonra arzuya göre bir dilim limonla birlikte ikram ede bilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder