16 Aralık 2015 Çarşamba

3 malzemeyle 5 dakikada 'Özel' kurabiye


Öndere atıştırmalık bir şey yapmak için bugün sadece 15 dakikam vardı. Tabii ki ne yapacağımı düşünmek için de 5 dakikam. Çok şanslıyım:) Yine fındık fıstıklarını ezeceğim ama onları yapmaktan usandım. Yemekten Önder daha usanmadı ama. Dün yumurtayla yaptığım ekmeği yemedi. Demek kokusunu beğenmedi. Bugün de sadece akını kullanayım yer mi acaba dedim. Çoktan düşündüğüm bir tarif vardı. Marketlerde satılan koko kurabiyelerine benzer bir şey yapmak istedim. Ama şekersiz nasıl yapacağımı bilmiyordum. Genelde pasta gibi tariflerde bal ya da şurup kullanıyordum. Bu tarif yumurta akının sert bir köpük haline gelmesi üzerine kurulu olduğu için bal koyarak sonuç elde edemezdim. Aklıma kazakların sık yaptığı çakçak tatlısı geldi. Şekersiz hamurdan ince ince şeritler kesilip kızgın ateşte kızartılır ve üzerine bal konur. Aynısını uygulamak geldi aklıma. Kurabiyelerimi piştikten sonra tatlandırmak bu sorunumun çözümü ola bilir dedim ve çok pratik, hafif ve çok kolay; her zamanki gibi unsuz, şekersiz, yağsız ve sağlıklı; 3 malzemeden oluşan 5 dakikada hazır olan atıştırmalık hazır oldu. 

Uygun diyetler 

Glütensiz-kazeinsiz
GAPS 
PALEO 
Malzemeler

- 1 yumurta akı 
- 2 yemek kaşığı hindistan cevizi
- 2 yemek kaşığı bal 

Yapılışı

İlk önce kullanacağımız yumurtayı en az 1 saat önceden buzdolabından çıkartıp bekletiyoruz. Sık sık pasta, kek yapıyorsanız bunu iyi biliyorsunuzdur. Tepsiye yağlı kağıdı seriyoruz ve fırını alt-üst programda 200 derecede ısıtmaya başlıyoruz. Yumurtanın akını ayırdıktan sonra kar beyaz halini alıp köpürene kadar mikserle çırpıyoruz. Bu aşamada kabın ve mikser ucunun kuru olması yumurta akının kabarmasında çok önemli. Hazırladığınız beyaz köpük, kabı eğdiğiniz zaman dökülmüyorsa hazır demek. Kenar kısmına hindistan cevizi rendesini koyuyoruz ve yemek kaşığıyla köpüğü söndürmemeye dikkat ederek alttan yukarıya doğru yavaşça karıştırıyoruz. Yalnız karıştırma işlemi fazla sürerse köpük söne bilir. Buna da dikkat etmeniz gerekli. Karışımdan tatlı kaşığını doldurarak alıyoruz ve yağlı kağıdın üstüne herhangi bir şekil vermeden topaklar halinde belli bir aralıklarla diziyoruz. Elinizde varsa benim gibi mini kek kalıplarını kullana bilirsiniz, Hepsi aynı büyüklükte olur. Ama herkeste ondan bulunmadığını bildiğim için şart görmüyorum. Zaten karışım akışkan değil, fazla da kabarmaz o yüzden tepsinin üzerinde de olur. En önemlisi tepsiyi önceden hazırlamak ve fırını açmak. Isınmış olan fırına koyup 5 dakika, üzeri pembeleşince kadar pişiriyoruz. Fırından çıkarınca bir tabağa alıyoruz ve daha soğumadan üzerinde bal gezdiriyoruz.

Okula gitmeye hazır bile!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder