10 Aralık 2015 Perşembe

Hindistancevizli kurabiye

İçinde bol miktarda nişasta ve bazılarında şeker olduğundan dolayı glütensiz unu bile fazla kullanmamaya çalışıyorum. Yumurtanın kokusuna da fazla hassasız. Bunlar olmadan ne tür bir şey yapa bilirim diye araştırırken vegan diyetine uygun tarifler çok çıktı karşıma. Bu diyeti benimseyen insanlar sıcak işlem görmeyen yemekleri tercih ediyormuş. Genelde herhangi bir yiyecekleri çoğu zaman kuruyemiş ya da çerezleri ezerek, döverek, sıkarak, doğal yağlarla karıştırarak vs. hamur ya da krema haline getiriyorlar ve sonrasında dondurarak tüketiyorlar. Daha çok smoozie olarak içiyorlar sanırım ve pasta şeklini vermek istediğinde bir gece dondurucuda bekletiyorlar. Ben birkaç tanesini denedim. Benim oğlum fıstık fındıkları seviyor ama bunlar çok fazla işlem görünce zavallılarım suyu yağı çıkıyor. Üstelik bir kalıba sokmak için extra yağ konulması kaçınılmaz oluyor. O yüzden yenmesi biraz ağır oluyor. Belki ilerleyen zamanlarda bu tür pasta işlerinde kendimi geliştirirsem bu problemi çözerim. Şimdilik çok beğendiğim bir sporcu bayanın blogundan uyguladığım ve kendimce şeklini değiştirdiğim tarifle paylaşmak istiyorum. Tarifin orijinalini buradan bula bilir siniz.


Malzemeler:

-          1 kase öğütülmüş fındık badem karışımı
-          4-5 tane hurma
-          1 kaşık kakao

Kreması için

-         1 kase hindistancevizi
-          1 yemek kaşığı hindistancevizi yağı 

      Öğütülmüş fındık badem, kakao ve hurmaları mutfak robotundan geçirdikten sonra bir kaseye boşaltıyoruz. Elimizle bastırarak yapışmasını ve sert bir hamur oluşmasını sağlıyoruz. Alt kısmını hazırlayana kadar bu karışımı buzdolabında bekletiyoruz.
     


      Kremasını hazırlamak için hindistancevizini mutfak robotuna koyuyoruz üzerine bir yemek kaşığı hindistancevizi yağı ekliyoruz ve robotu 3-4 dakika çalıştırıyoruz. Burada robotun güçlü olması gerekiyor yoksa hindistancevizi taneleri yağını bırakıp sıvılaşmıyor. Bende öyle oldu. Asıl tarifinde karışım akışkan krema haline geliyordu. Ben kaç kere robotu durdurup duvarındaki kısmı ortaya indirerek karıştırsam da akışkan hale gelmedi. O aşamada el robotuyla karıştırmayı devam etsem istediğim sonuca varırmışım. Onu sonradan öğrendim. Ama o anda ben kremayı öyle taneli halinde kullandım. Yine de tadı güzel oldu.
     
     Kremayı hazırladıktan sonra buzdolabından alt taban için hazırladığımız hamuru çıkarıyoruz ve bir oklava yardımıyla üzerini filmle örterek ince açıyoruz. Küçük çay bardağı kullanarak daireler kesiyoruz ve daireleri streç filmle kapladığımız küçük tart kalınına yerleştiriyoruz. Üzerine hindistancevizinden yaptığımız karışımı koyduktan sonra 2-3 saat ya da bir gece boyu dondurucuda bekletiyoruz.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder