13 Aralık 2015 Pazar

Fındıklı toplar


Bu minik şirin toplar sıkça yaptığım glütensiz, şekersiz, süt ürünleri içermeyen ve sıcak işlem görmeyen tariflerimin içinde en hızlısı diye bilirim. 3 malzemeden oluşuyor, yapılışı çok kolay ve en önemlisi oğlum bunu YİYOR! Daha önceden söylediğim gibi yemek konusunda fazla seçiciyiz. Bazen de yemeye bilir paşa. Kendisi bilir. Hazırlayıp, süsleyip güzel bir resmin çektikten sonra ilgisi olan herkesle paylaşmak boynumun borcu gibi hissediyorum. Bu arada, yemek resimlerin çekmek sandığım gibi kolay bir iş değilmiş. Blog açtığımdan bu yana  en çok bu konuda zorlanıyorum. İyi bir kamerayla düzgün çekim en basit yiyeceği bile sanat eserine dönüştüre bilir, elbette tersi bir durumda en gösterişli yemek bile resimde soluk kalır, pek ilgi çekmez. O yüzden yemek hazırlamak 15 dakikamı alıyorsa, fotoğrafını çekmek 20 dakikamı ala biliyor. Bazı tarifleri adım adım resimlemek istiyorum, ama bir yandan yemekle meşgul olmak, bir yandan kocaman kamerayı sürekli kaldırıp indirmek şimdilik zor oluyor. O yüzden bazı tariflerimi hazır olduktan sonra tek resim olarak paylaşıyorum. İlerleyen zamanlarda tarifleri daha detaylı göstere bileceğimi umuyorum ve şimdiye kadar beğenemediğim resimlerimin kalitesini arttırmayı başaracağım.

Malzemeler
  • 1 kase işlenmemiş fındık 
  • 5-6 tane hurma
  • 1 yemek kaşığı kakao
Süslemesi için: 
  • 2 yemek kaşığı toz Antep fıstığı 
  • 2 yemek kaşığı hindistan cevizi rendesi 

Fındıkları mutfak robotunda toz haline getirdikten sonra içine kakao ve hurmaları koyuyoruz ve robotun kapağını kapatıp 2-3 dakika daha çalıştırıyoruz. Hurmaların etli olmasına dikkat etmeniz lazım. Bayat ve kuru hurmalarla karışım hamur haline gelmez. Ben aktarlarda küçük kutuda satılan hurmadan alıyorum. İran hurması derler galiba. Karışımın mutfak robotunda işlem gördükten sonra hamur haline gelmesine gerek yok. Önemli olan kakaonun iyice karışması ve fındıkların hurmayla harmanlanıp şekil vere bilecek duruma gelmesi. Benim karışımım kaseye boşalttığım zaman tane tane duruyordu. acaba az mı çalıştırdım ya da hurması mı az diye düşündüm başta. Sonra elimle bastırarak bir araya getirip topak yaptım daha iyi oldu. Daha cıvık olsaydı şekil vermek için buzdolabında bekletmem gerekirdi. Bu topaktan elimle küçük küçük kopartarak avucumda yuvarlak toplar yaptıktan sonra onları önceden iki ayrı tabakta hazırladığım antep fıstığı yla hindistan cevizi rendesine buladım. Ve hazır! Kurabiye kavanozunda gerçekten güzel durmuyor mu:) Tadı da harika, yapılışı kolay, ve en önemlisi sağlıklı. Denemenizi tavsiye ediyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder