14 Aralık 2015 Pazartesi

MUZLU KURABİYE


Daha önceden dediğim gibi Önder yumurta konusunda aşırı hassas. Hiç bir şekilde, hiç bir şeyin içinde yedirmek mümkün değil. Bu durumda ne yapa bilirim diye ilgili siteleri gezerken yumurtaya alerjisi olan çocuğun annesine rastladım. Daha doğrusu onun yumurtasız tariflerini topladığı bir blog çıktı karşıma. Ve orada yumurtayı neyle yer değiştire biliriz başlığı altında koca liste vardı. Yazının linkin burada veriyorum ama Rusça yazdığından dolayı sizin için bir şey ifade eder mi bilmem. Yazımın alt kısmında Rusçadan çevirsem işe yarardı belki ama ona şimdilik yeterli kadar vaktim yok. Neyse ben gene de çalmış, kendim icat etmiş olmayım.  

yukarıdaki siteden yumurtanın yerine kullana bileceğimiz elma püresi, yumuşak tofu, bal kabağı, muz, öğütülmüş keten tohumu gibi bir düzine gıda buldum. Tabii ki bunlar kek, pasta gibi şeylerin yapımında kullanılmaz. Tart hamuru, krep, kurabiye gibi kabarma gerektirmeyen tariflerde sadece yumuşaklık sağlanması için az miktarda hamurdaki kuru malzemeleri bir araya getirmek için katılır. Çünkü kazeinsiz diyet uyguluyorsanız süt, yoğurt, tereyağı kullanamazsınız.  

Malzemeler; 
- 1/2 büyük muz
- 1 tatlı kaşığı hindistan cevizi yağı 
- 1 yemek kaşığı hindistan cevizi rendesi 
- 5-6 tane kuru kayısı  
- 1 çay kaşığı tarçın 
- 5 yemek kaşığı fındık tozu 

Muzu önce çatalla eziyoruz sonra el mikseriyle topakları gidene kadar çırpıyoruz. Üzerine hindistan cevizi yağı, hindistan cevizi rendesi, küp küp doğranmış kayısı, tarcın koyup iyice karıştırıyoruz. Fındık torunu koyduktan sonra koyu, yapışkan bir madde elde ediyoruz. oklavayla açmanızı tavsiye etmem, çünkü bu mümkün değil. Elinize her yere yapışır. En iyisi kaşıkla alıp yağlanmış silikon kalıplarına koymak. Ama daha kolayı rafadan yumurtalık kullanmak. Benim elimde plastik olanı vardı.


içini yağladıktan sonra hamurdan yemek kaşığıyla alıp dolduruyoruz. Üstünden bastırarak şekil almasını sağlıyoruz ve bir ucundan bastırarak yuvasından çıkartıyoruz. Yağlı kağıt serili tepsinin üzerine diziyoruz, 200 derecede önceden ısıtılmış fırında 10-15 dakika tutuyoruz. Elinizin altında öğütülmüş fındık varsa bu kurabiyeleri 15 dakikada kolayca yapa bilir siniz.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder