19 Aralık 2015 Cumartesi

Üç renk tatlı


Daha önceden söylediğim gibi un, yumurta ve süt ürünleri kullanmadan yapacağımız tarifler için şekil vermek adına, genellikle dondurarak tüketeceğimiz metoda başvurmamız gerekiyor. Ana malzeme olarak Önderim'in çok sevdiği kuru yemişler kullanıldığı için miktarın çok olmaması gerekiyor. Yukarıda resmini gördüğünüz tatlının bir tanesi bile bir kişiye yetiyor. Farklı şekiller oluşturmak için pasta malzemeleri satan dükkandan aldığım silikon mini kek kalıpların kullandım. Onlardan her yerde satıldığı için rahatlıkla bula bileceğinizi düşünüyorum. Buzlukta en az bir gece beklemesinde fayda var. Yemeden yarım saat önce çıkartıp tükete bilirsiniz.

Malzemeler: 

Beyaz için 

  • 2 yemek kaşığı kaju fıstığı 
  • 2 yemek kaşığı hindistan cevizi
  • 1/2 yemek kaşığı hindistan cevizi yağı 
  • 1 paket vanilya 
  • 1 yemek kaşığı bal


Yeşil için 

  • 2 yemek kaşığı toz antep fıstığı 
  • 1 yemek kaşığı kaju fıstığı 
  • 1/2 orta boy kivi 
  • 1 yemek kaşığı bal 


Kahve rengi için 

  • 2 yemek kaşığı kaju fıstığı
  • 1 yemek kaşığı toz fındık 
  • 1 yemek kaşığı kakao 
  • 4 tane hurma
  • yarım yemek kaşığı pekmez

* kullanılan kaju fıstığı miktarı toplam 1 su bardağı. En az 2 saat suda bekletilmeli. Kullanmadan önce yıkanıp fazla suyu mutfak bezi üstünde serilerek alınmalı

Her renkteki karışımları ayrı ayrı el blenderi kullanarak eziyoruz. Büyük mutfak blenderi kullanmanızı tavsiye etmiyorum. Malzeme çok az olduğu için kenarlarına çekilip ortası boş kaldığı için karıştırmak zor olur. Ama malzeme miktarını çoğaltarak yapmak isterseniz deneye bilir siniz. Her şekilde, el blenderini kullanmak bana daha pratik geliyor.
Her karışımdan kaşıkla alarak silikon kalıplarını dolduruyoruz ve buzdolabının buzluk kısmına koyuyoruz. Yukarıdaki ölçülerden bende 6 tane çıktı onları da bu şekilde yerleştirdim.

Kakaolusu biraz arttığından onu buzdolabında bekletip, ertesi gün kalıbı boşaltınca iki tane olarak tekrar yerleştirdim ve dondurdum. Toplam 8 tane oldu.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder