22 Aralık 2015 Salı

Muzlu Çikolatalı Vegan Pasta



Malzemeler 

taban için
1 su bardağı fındık
5-6 tane hurma
1/2 yemek kaşığı kakao

çikolatalı kısım için 
1 su bardağı suda bekletilmiş suyu süzülmüş kaju fıstığı
1 su bardağı kabuğu temizlenmiş badem
yarım su bardağı badem sütü
1 orta boy muz
1 paket bitter çikolata
1/2 kaşık hindistan cevizi yağı

Üst kat için 
2 su bardağı hindistan cevizi rendesi
2 su bardağı badem sütü
2 orta boy muz
1 paket vanilya

Öncelikle pasta tabanını hazırlamak için fındık, kakao ve hurmaları rondodan geçiriyoruz. Macun kıvamında (ondan da sert ola bilir) olan karışımı 20 cm çapında kelepçeli kek kalıbının altına yayıyoruz. Kek kalıbının altına kelepçeli bölümü takmadan önce yağlı pişirme kağıdı koymayı unutmayın. Sonradan pastanızı kestiğinizde zorlanmamak için hamurun fazla yumuşak olmamasına dikkat edin. Hatta bazı yerleri taneli bile ola bilir. Nasılsa kalıbın altına yayıp üzerine biraz bastırdığınızda şekil alır bozulmaz. Tabanı buzdolabına kaldırdıktan sonra pastanın ikinci katını hazırlamaya başlıyoruz.
Bunun için en az 2 saat suda bekletilmiş ve suyu iyice süzülmüş kaju fıstığını ve kaynar suda 20 dakika bekleterek kabuğunu soyduğumuz bademi mutfak robotuna alıyoruz. Üzerine badem sütünü, doğranmış muzu ve vanilyayı koyuyoruz. Küçük tencerede ya da cezvede bitter çikolatayı hindistan cevizi yağıyla benmare usulü eritiyoruz. Ben evdeki en küçük tencereyi içinde su kaynayan çaydanlığın üstüne koyarak erittim. Erimiş çikolatayı muz karışımının üstüne döküyoruz ve robotu çalıştırıyoruz. Daha da yoğun çikolata tadı istiyorsanız çikolata miktarını ya da koyduğunuz kakao tozunu çoğalta bilirsiniz. Bu karışımı buzdolabında beklettiğimiz pasta tabanının üzerine koyuyoruz.
Pastamızın son katını hazırlamaya geçiyoruz. Bunun için temizlediğimiz mutfak robotuna hindistan cevizi rendesini, doğranmış muzları, badem sütünü ve vanilyayı koyduktan sonra 3-4 dakika karıştırıyoruz. Krema gibi kıvam elde ettikten sonra çikolatalı kısmın üzerine döküyoruz
Kek kalıbını buzdolabının buzluk kısmına koyup en az bir gece bekletiyoruz. Tüketmeden 3-4 saat önce dışarı çıkartıyoruz. biraz çözüldükten sonra kelepçeli kalıbı çıkartıyoruz ve dikkatlice fanusa koyuyoruz. Tamamen çözüldükten sonra üzerini kakao ve muz dilimleriyle süsleye bilir siniz.


Ben misafirlerime akşam ikram edeceğim düşüncesiyle pastamı buzluktan öğleden sonra çıkartmıştım. Biraz daha erken davranmadığıma pişman oldum. Tam çözülemiyordu. sabahtan ya da saat 11-12 civarında çıkartsam iyi olurmuş. Şükür, misafirlerim beklenen saatten daha geç geldiler de öyle yetiştim. Pasta çok katlı olunca tam çözülmesi için zaman gerekiyormuş bunu öğrenmiş oldum:)
Süslemek için serptiğim kakaoyu da buzları tam çözülmemiş pastanın üzerinde ıslanıp kararmaya başlayınca fark ettim:( Düzeltilmesi zor bir durumdu ama tadı gerçekten güzeldi. Böyle hatalar bir sonraki vegan pasta yapımında olmayacak diye umuyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder