11 Aralık 2015 Cuma

süt ürünleri olmadan da yaşamak mümkün


Süt ve süt ürünlerin yasaklayan diyet ile ilgili konu açılınca insanlar genelde tedirginlik hissediyorlar. Çünkü yıllar boyu sağlıklı beslenmek günde 1 bardak süt içmek, bolca yoğurt, peynir yemek demek düşüncesiyle büyüdük. Son zamanları bu düşüncenin pek doğru olmadığını gösteren araştırmalar yapılmaya başladı. Süt ürünlerinde bulunan hayvansal doymuş yağların sağlığımıza nasıl zararlı olduğu bir yana, sütteki laktoz bazı insanlarda bağırsaklardan kana sindirilmeden geçerek vücudu zehirliyor. Bu konuyla ilgili çok yararlı bulduğum yazıyı aşağıda getiriyorum.

Her toplumda asırlar boyu oluşan dogmalar vardır. Bir yanda onlara sıkıca sarılıp bırakamayan klasikler vardır, öte yanda sisteme karşı çıkanlar, yeniliklere açık olanlar da vardır. Doktorumuzun çocuğuma peynir, tereyağı dahil tüm süt ürünlerini yasakladığını söylediğim zaman arkadaşımın şaşkın bakışlarla bana bakarak 'Doğru mu bu sence? Çocuk kalsiyumu nasıl alacak?' dediğini hatırlıyorum. Bu konuda ben ikinci, devrimci grubun içindeyim ve kalsiyumu başka kaynaklardan almak mümkün olduğunu düşünüyorum. Tabii ki diyet meselesi tamamen kişiye özel kurulduğunu, düzenli olarak doktor kontrolünden geçip, gerekli tahliller yapıldıktan sonra diyet listesinin oluşması gerektiğini de unutmamak lazım. 

Kalsiyum açısından zengin yiyeceklerin başında brokoli, yeşil yapraklı sebzeler, portakal, kuru incir, lahana ve badem geliyor. Brokoli gibi yiyecekleri yeme problemleri olan 5 yaşındaki çocuğuma yedirmek oldukça zor oluyor benim için o yüzden diğer gıdalara, özellikle bademi sık sık kullanmaya çalışıyorum. Sek yemeyi daha çok seviyoruz ama ben un ya da süt haline getirerek kekine, ekmeğine, içeceğine bolca koyuyorum. Badem unu aktarlarda satılıyor. Bulamadığınız zaman da evde mutfak robotunda kolayca yapa bilirsiniz. ama makine güçlü olmazsa yeterli kadar ince öğütülmeye bilir.  Puding, krema, smoozie gibi tariflerde yapımı çok kolay badem sütünü kullanıyorum. 1 su bardağı çiğ bademi 4 su bardağı suyla karıştırıp mutfak robotundan geçiriyorsunuz ve süzdükten sonra kullanıma hazır badem sütü elde ediyor sunuz. Aşağıda detaylı ve resimli badem sütü tarifini getiriyorum. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder